Új utakon a móri Maurus Borászat

 

Az átszervezett borászat kiállt a Móri borvidék egységes fellépése mellett. Az új szortiment-stratégia és a 2013-as borok mellett bemutattak egy innovatív, egyadagos fogyasztói kiszerelést is.

2014. április 23-án tartotta sajtótájékoztatóját a megújult Maurus Borászat a Budapest Jazz Klubban. A rendezvény három szakaszból állt, melyben bemutatkoztak a borászat új arcai és borai a meghívott újságíróknak és szakmai partnereknek. Az indulásról, a jelen sikereiről és a távlati célokról egyaránt beszélt az ügyvezető, Nyerges Dénes, a kereskedelmi igazgató, Gazdig Gergő, és a borász, Mórocz Tamás.

Először Nyerges Dénes ügyvezető vázolta fel a pince történetét és közeli, illetve távlati céljait. A jelen nagy eredményei között tartják számon a Vidékfejlesztési Minisztérium által meghirdetett pályázaton aratott győzelmüket, mellyel a Maurus Ezerjó 2012 bekerült a Carton Hungaricum borválogatásba, és ezzel a Móri borvidéket és Magyarországot nemzetközi szinten is képviselni tudja. Mórnak egységben, összefogásban kell dolgoznia a borvidék kedveltségének építésében, kihasználva a benne rejlő turisztikai lehetőségeket, és a közösségi érdekek éllovasaként a többi móri borásszal együtt keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel közelebb kerülhetnek a fogyasztókhoz.

Móron övék az egyik legrégebbi pince, mely műemlékvédelem alatt áll. A közelmúltban az időjárás nem kedvezett az épületnek, de már megkezdődtek a helyreállítási munkálatok. Átszervezik a borászat teljes szervezeti felépítését, ezzel együtt a logisztikai központot a fővárosba helyezték át.

2014-ben a borászat élénk kommunikációba kezdett a fogyasztók és a kereskedők felé egyaránt. A jelenleg is elérhető termék szortiment a már jól ismert címkecsaláddal ezek után is elérhető marad a kereskedelmi forgalomban. Továbbra is a fahordós érlelésű Ezerjó és a Chardonnay Rejtelem jelenti a borászat prémium kategóriás csúcsborait, azonban eljött az idő a borászat életében, hogy a felhasználási és értékesítési területeket figyelembe véve, egy új címke- és borcsaláddal jelenjenek meg a piacon. Az új palacksorozat tagjait letisztult, elegáns, könnyen felismerhető és a korábbi Maurus brandbe illeszkedő megjelenéssel ruházzák fel, és ezzel a lépéssel szeretnék egyértelműen elkülöníteni egymástól a célpiacaikat. A 2013-as tételek még nem, azonban a 2014-es szortiment már így kerül kereskedelmi forgalomba.

 

A bejelentések sora folytatódott azzal, hogy 2015-re megnyílik Balatonfüreden az első Maurus Borbár, amelyet további borbárok nyitása követhet.

Gazdig Gergő, a pincészet kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy egy olyan kis borvidék számára, mint Mór, mindenképpen előnyt jelent, ha rendelkezik egy olyan kultikus szőlőfajtával, amivel a fogyasztók azonosítani tudják és melyen keresztül megismerhetik a fogyasztók a borvidéket. Mórnak ott van az Ezerjó. Az, hogy ma Magyarországon valaki jó bort képes készíteni, önmagában nem elég egy borászat gazdaságilag is eredményes működéséhez. Hosszú távú, minden irányba megtervezett stratégiára van szükség. Ismertté kell tenni a borkedvelők körében a területet, ebben még sok lehetőség és munka van. Aktív szereplői kívánnak lenni a borvidéknek és a magyar boréletnek.

„Egy pohár bor”

Az Art of Wine Kft. – a Maurus Borászat borainak forgalmazója – nagykereskedelmi tevékenységi körébe illeszkedő új termékkel bővíti portfolióját.

A „egy pohár bor” egy teljesen új termékvonalként jelenik meg a magyar piacon. Azokon a területeken jelent felhasználási lehetőséget, ahol a bor üveges kiszerelésének a tárolása, az abból való kiszolgálása egyáltalán nem, vagy nehezen megoldott, valamint alternatívát képes mutatni azoknak a bor kedvelő, minőségi terméket kereső vásárlónak akinek egy adott szituációban és környezetben a pillanatnyi fogyasztási igénye ’egy pohár bor’.

Számos előnyei közül kiemelkedő a fogyasztó és a kereskedő számára egyaránt gyors, egyszerű és praktikus felhasználás. Törhetetlen, minőségi pohár, biztonságos, hermetikusan lezárt kapszulával és visszazárható zárófedéllel van ellátva, és emellett újrahasznosítható. Biztonságos, mert a pohár törhetetlen, nincs szükség több palack egyidejű felbontására, nincs szükség külön pohárra, a folyamat egyszerű, gyors, tiszta és praktikus.

Egyértelmű célként jelölték meg, hogy az ’egy pohár bor’ termékkel olyan új fogyasztókat tudjanak megszólítani, akik eddig egy adott szituációban nem a bort, hanem egyéb alkoholos terméket választottak és ezzel szeretnék ösztönözni a „jó értelemben vett” hétköznapi, minőségi borfogyasztásra a fogyasztókat.

Új évjárat borbemutató

Mórocz Tamás borászra hárult a sajtótájékoztató befejező része, amelyben bemutatta a pincészet 2013-as új évjáratú borait. A Budapest Jazz Club zongoratermébe fáradtak át a meghívottak és Vikukel Dániel zongoraművész jazz játéka kísérte a háttérben a kötetlen hangulatú beszélgetést a borokról. A tételek között szerepelt a már említett Ezerjó 2012, illetve tartály- és hordóminták is színesítették a palettát. Reduktív és oxidatív eljárással egyaránt készítenek borokat, saját és fajélesztővel is dolgoznak. A borok kifejezetten izgalmasra sikerültek, kifejezik a móri termőterületet és magukon viselik az új borász stílusát. Jó arányokat mutattak a tételek, amit még palackozatlan állapotukban is lehetett érezni.

A kóstolósor:

  1. Ezerjó 2013
  2. Sauvignon blanc 2013
  3. Tramini 2013
  4. Chardonnay Rejtelem 2013
  5. Ezerjó 2012 Carton Hungaricum